Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

CarPc Project, Peugeot 206 -- Part 4 Καλωδίωση

καλωδιώνοντας...
(συνέχεια από part 3)
Το ζήτημα της καλωδίωσης είναι πολύ σημαντικό για ένα carpc. Ο στόχος είναι να έχουμε ένα πλήρως λειτουργικό υπολογιστή με όλα τα περιφερειακά να λειτουργούν με ευχρηστία, ελάχιστες αν όχι μηδενικές παρεμβολές, και το κυριότερο με όσο το δυνατόν ασφαλέστερο τρόπο! Κάθε καλώδιο που μεταφέρει ρεύμα πρέπει να συνοδεύεται και από ασφάλεια.

Απαραίτητα συστατικά:
- Καλώδιο ρεύματος από μπαταρία + γείωσης από σασί 8 AWG. Πρόκειται για τυπική καλωδίωση που χρησιμοποιείται και σε εγκαταστάσεις ενισχυτών. Είναι αρκετά ενισχυμένο και χοντρό... Το Vcc καλώδιο είναι 5 μέτρα, αρκετό για να μεταφέρει το ρεύμα έως τον χώρο των αποσκευών και το καλώδιο γείωσης 1 μέτρο.
- Γυάλινη ασφαλειοθήκη και ασφάλεια 30Α. Το παραπάνω καλώδιο μεταφέρει άνετα πολλά περισσότερα Ampers. Το Carpc όμως δύσκολα θα ξεπεράσει τα 20 Α, επομένως δεν χρειαζόμαστε υπερβολές.
- Καλώδιο συνεχούς ρεύματος 12 AWG πολλά μέτρα... Τυπικά για κάθε γραμμή που πρέπει να περαστεί από το χώρο αποσκευών ως την κονσόλα (ή αντίστροφα) χρειάζονται περί τα 5 μέτρα καλώδιο. Εγώ χρειάστηκα τις εξής γραμμές:
+12 V για την οθόνη
GND
+5 V για το usb hub
IGN
Σήμα για σύνδεση οθόνης με κάμερα
- Ασφάλειες και ασφαλειοθήκες για γραμμές ρεύματος. Τυπικά χρειάζονται ασφάλειες 3-5 Amps
- Διακόπτης παροχής ρεύματος από την μπαταρία (αντέχει έως 20 Amps ο συγκεκριμένος)
















Usb Hub 4 ports 5Volts
















Ξεκινάμε λοιπόν.
Αποσυνδέουμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και έπειτα τον θετικό (με αυτή τη σειρά ενώ για την επανασύνδεση ακολουθούμε την αντίστροφη). Ανοίγουμε το καπάκι της ασφαλειοθήκης και βιδώνουμε το 5μετρο καλώδιο στον ακροδέκτη που καταλήγει ο θετικός πόλος της μπαταρίας. Δεν προτίμησα την απ'ευθείας σύνδεση με τη μπαταρία γιατί εδώ είναι πιο εύκολο και πιο σταθερό















Στη συνέχεια οδηγούμε το καλώδιο όπως φαίνεται:









προκειμένου να μπει από την τάπα της πόρτας. Το να περάσει όμως από εκεί είναι πραγματικός άθλος, εκτός και αν αφαιρεθεί η ασφαλειοθήκη κάτω από το τιμόνι, πράγμα που απέφυγα. Η διαδικασία γίνεται ελαφρώς πιο εύκολη χρησιμοποιώντας ένα λεπτότερο καλώδιο (μπλε στην φώτο) το οποίο δένουμε στοκαλώδιο που θέλουμε να περάσει και τραβώντας από μέσα.









Ορίστε μερικές ακόμα φώτο που δείχνουν από που πρέπει να περάσει το καλώδιο (δεν είναι και πολύ κατανοητό μιας και το σημείο είναι πολύ βαθιά)









Αν περάσει το καλώδιο της μπαταρίας έχουμε κάνει το σημαντικότερο βήμα! Μπορούμε εύκολα να το οδηγήσουμε έως το χώτο αποσκευών μέσα από τους οδηγούς και τα πιαστράκια που υπάρχουν ήδη στο πλάι της πόρτας. Σηκώνουμε το λάστιχο της πόρτας και τραβάμε ελαφρώς τη μοκέτα και voila:















Συνεχίζουμε φέρνοντας το καλώδιο έως το χώρο των αποσκευών















Και η ώρα της γείωσης. Η γείωση πρέπει να γίνει σε μεταλλικό σημείο στο σασί του αυτοκινήτου που δεν έχει χρώμα. Η γείωση ΔΕΝ πρέπει να έρθει πάλι από την μπαταρία καθώς κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να εισάγει παράσιτα στα σήματα της οθόνης και του ήχου. Οι βίδες των ζωνών ή των καθισμάτων είναι πολύ καλή επιλογή λοιπόν:















Περνάμε λοιπόν από την αριστερή πλευρά απ' όπου πρέπει να περάσουν όλα τα υπόλοιπα καλώδια. Ευτυχώς είναι αρκετά ευρύχωρα για πολλά καλώδια να περάσουν από τους οδηγούς:
















Πίσω από το ράδιο-cd καταλήγουν όλα τα καλώδια περνώντας από το βάθος χαμηλά στα πόδια του συνοδηγού
















Με όλα τα καλώδια περασμένα έχουμε μια υπέροχη μακαρονάδα που περιλαμβάνει:
- το μπλε καλώδιο IGN (αριστερά) που συνδέεται σε ακροδέκτη του ραδιο-cd που δίνει +12 Volts όταν το κλειδί γυρίζει στη 2η σκάλα (ακριβώς πριν μιζάρουμε). Το M2-ATX είναι προγραμματισμένο να περιμένει 5 δευτερόλεπτα απ' όταν δοθεί σήμα IGN μέχρις ότου να ξεκινήσει το Pc, χρόνος που συνήθως είναι αρκετός για να μιζάρει και να ξεκινήσει το αυτοκίνητο
- Τα υπόλοιπα καλώδια που φαίνονται είναι: +12 V, GND, +5V (ερχόμενα από το τροφοδοτικό) για την τροφοδοσία της οθόνης και του USB Hub, VGA (με USB connectivity) που έρχεται από την οθόνη, RCA με 2 outs για stero ήχο που καταλήγει στο Connects2 κουτάκι που επίσης διακρίνεται.
















Οδηγούμε λοιπόν τα καλώδια μας...














































διαμέσου του πλαστικού που καλύπτει τη ζώνη, από τη μπροστά μεριά της ζώνης. Όχι από την πίσω όπως πέρασα λάθος το IGN καλώδιο. Αν μαζευτούν πολλά από πίσω θα εμποδίζουν την επαναφορά της ζώνης.
















έως ότου φτάσουμε κάτω από το πίσω δεξί κάθισμα

















όπου και οργανώνουμε όσο γίνεται το καλωδιακό χάος... έως ότου φτάσουμε στο χώρο τον αποσκευών








Τροφοδοτούμε το USB Hub που στο ντουλαπάκι:






























Ακολουθεί η εγκατάσταση του διακόπτη σε κάποιο σημείο προσβάσιμο εύκολα. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να μπορώ να διακόπτω την παροχή ρεύματος με μία κίνηση πολύ νωρίς στο σύστημα αποφεύγοντας έτσι πιθανές δυσάρεστες καταστάσεις, αλλά και για να μπορώ να κλείνω εντελώς την παροχή σε περίπτωση που το όχημα πρόκειται να μείνει ακίνητο για αρκετές μέρες.
Το σημείο που αποφάσισα να βάλω το διακόπτη είναι στο καπάκι της ασφαλειοθήκης. Κόβεται και προσαρμόζεται πανεύκολα:















Πάμε λοιπόν να κάνουμε τις απαραίτητες συνδέσεις. Κόβουμε το καλώδιο στο κατάλληλο μήκος και το συνδέουμε στους ακροδέκτες. Μονώνουμε καλά με ταινία:









και είμαστε έτοιμοι:
















Οργανώνουμε και τις καλωδιώσεις στα πόδια του συνοδηγού προκειμένου να μην έχουμε κανένα ατύχημα:






























κομπλέ :)


...συνεχίζεται στο part5....

1 σχόλιο:

Anti είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα και δύσκολη εργασία φιλαράκι, συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα!